Er staat een klant in de rij bij jouw kassa die zijn pincode vergeten is. Of er is een klant die iedere dag hetzelfde komt kopen. Wat is er aan de hand? Misschien heeft deze klant wel dementie.
In deze module leer je hoe je omgaat met klanten met dementie. Zodat er geen problemen in de winkel ontstaan en klanten met dementie prettig kunnen winkelen. Zo vormen wij met elkaar een dementievriendelijke gemeenschap.
Nieuws
Laatste nieuws en updates
De dementievriendelijke winkel
Gerry van der Hulst 2 juni 2017Er komen steeds meer mensen met dementie in Nederland. De kans is dus groot dat dat jij af en toe mensen met dementie in jouw winkel krijgt.
In deze module krijg je handvatten voor hoe je het best kunt omgaan met mensen met dementie. Zodat ook zij prettig kunnen winkelen.
Dementievriendelijke horeca
Gerry van der Hulst 2 juni 2017In een café of restaurant krijg je soms te maken met klanten met dementie. Zij kunnen moeite hebben met het kiezen van gerechten of vergeten wat ze besteld hebben.
In deze module krijg je handvatten voor hoe je kunt omgaan met klanten met dementie. Als iedereen goed omgaat met mensen met dementie, krijgen we een dementievriendelijke gemeenschap.
read moreWat doe je als je een klant met dementie in jouw salon, praktijk of winkel krijgt? Hoe kan je hen begrijpen en goed helpen?
Deze module is voor kappers, schoonheidsspecialistes, pedicures, voetreflextherapeuten en medewerkers in een kledingzaak. Beter gezegd: voor iedereen die andere mensen mooi maakt.
Als je iemand mooi maakt dan zit je aan het lijf van een ander. Soms krijg je ook te maken met mensen met dementie. Hoe ga je met hen om?